Swingowis życiae to moja nazwa na życie kolorowe, w którym coś się dzieje. Każde życie może być kolorowe. Wszystko może być kolorowe. My kolorujemy szarą codzienność. Kolorować życie to nie to samo, co wypychać je kolrowopodobnym badziewiem. To odnajdywać sens i radość w codziennych sprawach. Kolorowe nie znaczy łatwe. Ale lepsze od pustki, ucieczki w szarość albo kolorowopodobne badziewia właśnie.

Fundacja Kasisi

Fundacja Kasisi
Zapraszam na stronę cudownej, bardzo mądrze pomyślanej fundacji, pomagającej dzieciom w afrykańskim sierocińcu. :)

sobota, 1 września 2012

Znowu to samo.

Igrzyska trwają czwarty dzień a my mamy dwa medale. Pierwszy zdobyła Anna Harkowska (srebro) w kolarstwie, drugi zdobył kulomiot Karol Kozuń (również srebro). Serdeczne gratulacje!!

Brak mi słów na to, jak po raz kolejny nawaliła TVP. Czym są słowa, mówione zapewne także w tej telewizji, o tym, jak to jesteśmy równi? Zresztą to już tak trochę jest (nie wiem czy zawsze było), że taki wstyd to tylko u nas. Wyczytałam, że Igrzyska Paraolimpijskie transmituje 100 krajów. I dobrze, może wreszcie jak już wielce zostaniemy jedynym zacofanym (a jakże!) krajem, to coś w tych dziennikarsko-telewizyjno-zarządowych mózgach zaskoczy. Wstyd!

Dwa lata temu, gdy podpytywałam znajomych, czy chcieliby widzieć relację z Igrzysk Paraolimpijskich (wpis Paraszacunek), wielu odpowiedziało, że tak. Na szczęście internet nie nawalił i już po wystukaniu w googlach zapytania o transmisje na żywo, pokazuje mi się odpowiednia strona polecająca z kolei tę stronę. Można tam obejrzeć zmagania sportowców.
Sportowców tak samo walecznych i zasługujących na uwagę i doping  jak Ci sprzed miesiąca.


6 komentarzy:

  1. Ale coś się chyba zminiło... Pamiętam Twój Paraszacunek - wtedy nawet nie wiedziałam, kiedy jest Paraolimpiada, teraz w TV słyszę, że trwa, że mamy szanse na medale, że pojechaliśmy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podoba mi się to, a założę się, że paraolimpijczycy zdobędą o wiele więcej medali niż ci zdrowi zawodnicy. Jola

    OdpowiedzUsuń
  3. Darka: ale zauważ, że już Paraszacunku powoływałam się na jakieś wiadomości, tyle, ze podane na końcu... Ale też może jest tak, że w tym roku na tle innych krajów to jest już taki wstyd, że4 wreszcie coś ruszy (właśnie już drugi raz słyszę, że od nas pojechał jeden kamerzysta i jeden dziennikarz, siara na maksa).

    Jola: No właśnie! Każdy sport, dyscyplina, w której jesteśmy lepsi od razu zostaje pokazywany (Kubica, Małysz, piłka ręczna, siatkówka). Tylko na Igrzyskach się to nie sprawdza. Uczestnicy Igrzysk Paraolimpijskich mają lepsze wyniki na tle innych krajów niż uczestnicy Igrzysk sprzed miesiąca i to NIE PIERWSZY RAZ! Ale o tym się nie mówi...

    OdpowiedzUsuń
  4. W Programie I Polskiego Radia co jakiś czas podają aktualne newsy z Paraolimpiady, więc nie jest tak źle:) a telewizja? cóż, na tv już od dawna nie ma co liczyć w wielu kwestiach.

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.wiocha.pl/735271,Korwin-_Mikke
    Tak się zastanawiam, czy ta wypowiedź padła naprawdę...
    Brakło mi słów jak to przeczytałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Marta: Tu raczej chodzi o to, żeby było tak jakoś... równiej (np. nie jestem za tym, żeby gorycz z powodu nie pokazywania paraolimpiady zamieniać na uderzanie w olimpijczyków sprzed miesiąca...). "Nie jest tak źle" to dla mnie za mało ;-)

    lefay: Byłam na blogu Korwina. Dzisiaj nawet chyba jest on w Tomasz Lis na żywo. Żal na maksa, no żal.

    OdpowiedzUsuń